Kako odrediti ciljanu publiku?

Ciljana skupina

Ciljana publika predstavlja skupinu potencijalnih kupaca do kojih želite doći putem društvenih medija. Odnosi se na one koji će najvjerojatnije postati vaši klijenti u budućnosti i zato je vaš cilj uspostaviti vezu s njima.

Kada ste aktivni na društvenim medijima u svrhu marketinga, nije vam cilj jednostavno povećanje broja pratitelja (to vam može pomoći s popularnošću). Cilj vam je da vaši pratitelji budu zainteresirani za vašu tvrtku i proizvode ili usluge koje pružate. Zato je definiranje ciljane publike jedan od bitnih zadataka pri definiranju marketinške strategije društvenih medija.

Za početak si postavite slijedeća pitanja:

  • Koja je moja usluga/proizvod?
  • Za koga je namijenjena?
  • Kome će biti korisna?
  • Tko će od mene kupovati?
  • Tko će se zainteresirati za moj posao/trvtku?
  • Tko su prije bili moji klijenti?

Sva ova pitanja pomoći će vam da odredite vrstu kupca do koje želite doći. Budite što konkretniji kada odgovarate na ova pitanja jer je odgovor vrlo važan za budući uspjeh vašeg marketinga putem društvenih medija.

Imajte na umu da ako pokušavate doći do svakoga, vaša strategija će biti previše općenita i manje će te se usredotočiti na skupinu ljudi koju želite. S druge strane ako imate na umu određenu grupu, kao što su tinejdžeri, odrasli muškarci stariji od četrdeset, itd., moći ćete koristiti odgovarajući jezik i stav za svoj pristup. Na taj način je veća vjerojatnost da će vaša ciljna skupina obratiti pozornost, jer će se njezini članovi moći identificirati s vama.

Na primjer, ako prodajete kozmetičke proizvode ženama starijim od 30 godina trebate imati na umu ovu grupu prilikom objavljivanja statusa, slika, objavljivanja sadržaja na blogu i sl. Objavljivanje statusa o popravku automobila ili o nogometu bit će apsolutno beskorisne u ovom slučaju. To bi moglo imati negativan učinak na vaše sadašnje pratitelje koji bi zbog toga mogli promijeniti mišljenje o vama. Imajući u vidu da je vaša ciljna skupina, u ovom slučaju grupa žena starijih od 30 godina, stvorit ćete sadržaj s kojim se te žene mogu povezati. Istodobno, želite napraviti korelaciju između ove grupe žena i vašeg poslovanja. To znači da iako se čini da s ovom skupom žena starijih od 30 godina možete govoriti i različitim temama to nemojte nikako činiti. Umjesto toga pokušajte razgovarati o savjetima i trikovima o ljepoti, njezi kože itd.

Koristite društvene medije kako biste saznali više o svojoj ciljanoj publici

Osim određivanja ciljane skupine na temelju vaše tvrtke i vrste proizvoda ili usluge, možete koristiti i društvene medije kako biste odredili grupu ljudi koja prate vašu stranicu. Iako ova vrsta podataka nije dostupna za svaku društvenu mrežu, Facebook nudi uvid u statistiku vaše stranice. Korisnici su obično podijeljeni u skupine prema dobi i spolu. Nadalje, može se vidjeti i lokacija korisnika, što je osobito korisno ako želite odrediti ciljanu publiku na temelju određene lokacije.

Analizirajte prodaju

Druga metoda određivanja vaše ciljne skupine je analiza prodaje. U suradnji s odjelom prodaje vaše tvrtke možda ćete moći dobiti informacije o svojoj publici koje će vam biti korisne pri definiranju vašeg pristupa na društvenim mrežama. Međutim, imajte na umu da nije nužno da su vaši trenutni klijenti oni koji vas prate na društvenim mrežama. Ako primijetite ovu vrstu nepodudarnosti, trebali biste pokušati odrediti što bi mogao biti uzrok.

Usporedite svoju publiku

Nakon što pokrenete strategiju marketinga društvenih medija i uspijete analizirati prve dobivene rezultate usporedite ih s prvotnom definiranom ciljanom skupinom koju ste odredili u fazi planiranja. Ako je vaš marketing na društvenim medijima bio uspješan rezultati će vam se podudarati i bit ćete sigurni da ste u interakciji s ljudima koji će najvjerojatnije postati vaši klijenti. Kao rezultat toga, ova vrsta interakcije najvjerojatnije će donijeti profit vašoj tvrtki čineći strategiju društvenih medija djelotvornom i profitabilnom.

One thought on “Kako odrediti ciljanu publiku?

  1. Pingback: Što je SEO, zašto je važan i kako funkcionira? - Codebox

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *