Pet “W” web analitike

web analytics

Najosnovnija upotreba web-analize generira informacije koje stručnjaci u industriji mogu koristiti za određivanje načina na koji korisnici vide web-lokaciju tvrtke. Budući da ovaj proces ima za cilj pružiti informacije koje poduzeće može koristiti za poboljšanje svojih usluga i promjenu potencijalnih kupaca u prodaju, svi podaci prikupljeni analizom web-mjesta povezani su s klijentom i njegovim aktivnostima, na jedan ili drugi način.

Kako bismo objasnili proces analitike, podijelit ćemo ga na pet glavnih elemenata. Svaki od elemenata web analitike je važna karika u lancu analitike, budući da se ti elementi kombiniraju zajedno i pružaju informacije o ukupnoj uspješnosti i utjecaju web-lokacije.

Elementi web analitike

1.Who ( Tko)

“Tko” u web-analizi će vam reći o posjetiteljima vaše web-lokacije ili stranice. Obavještava vas o tome tko je došao na Vašu web stranicu; ili drugim riječima, kakvu vrstu prometa privlači vaša web-stranica. Te su informacije vrlo značajne jer vlasniku ili analitičaru tvrtke govore tržišta na kojima se web-lokacija najviše koristi. Neki od najvažnijih podataka generiranih u ovoj kategoriji su lokacija posjetitelja, ISP koji koriste i provjera autentičnosti da su posjetitelji ljudi.

2.What (Što)

Ova kategorija govori vam što je klijent učinio na web-lokaciji. Poznavanje aspekata vaše online prisutnosti koja privlači najviše pažnje važno je za poboljšanje web-lokacije. Podaci dobiveni u vezi s “Što” uključuju; koliko dugo je klijent ostao na vašoj web-lokaciji, koje su slike i datoteke pregledali, veze koje je otvorio i preglednik koji se koristio za navigaciju vašom web-lokacijom.

3.Where (Gdje)

Element “Gdje” vam govori iz kojeg je izvora posjetitelj došao na vašu stranicu. Primjerice, je li koristio Google ili Bing? Je li ga uputila partnerska marketinška kampanja ili partneri za povezivanje? Svi ti izvori nazivaju se kolektivnim referencama. Podaci prikupljeni u ovoj kategoriji strateški su, jer pomažu tvrtki da ukaže na izvore koji su najučinkovitiji u generiranju prometa.

4.Why (Zašto)

Informacije o “Zašto” su posjetitelji došli na vašu stranicu uključuju znakove koji su ih privukli na vašu web-lokaciju. Je li to bila ključna riječ ili ključna fraza? Ili je to bio određeni backlink koji ih je doveo do vaše stranice? Ovi podaci pomažu tvrtkama razumjeti što korisnici traže na internetu.

5.When (Kada)

“Kada” vam govori kada je većina posjetitelja stigla na vašu stranicu. Ti se podaci raščlanjuju na stvarni broj novih posjetitelja, stranice koje su pregledali i koliko su ostali na svakoj stranici. Mogu se snimiti informacije sve do točnog mjeseca, dana, sata i vremena.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *