Kako napisati dobar marketinški plan

marketinški plan

Marketinški plan je dokument koji detaljno analizira i projektira radnje nužne za postizanje željenog marketinškog cilja za određeni proizvod, uslugu ili brend. Danas se sve više pojam marketinškog plana odnosi na digitalni prostor obzirom na to da je digitalna transformacija u punom zamahu. No ipak kada želimo napisati dobar marketinški plan za naš posao, bilo da se radi o proizvodu, usluzi ili nečemu drugom, pravila su uvijek ista.

Svaki marketinški plan mora sadržavati svoj sažetak

Sažetak mora istaknuti ključne dijelove plana kao što su naziv projekta, znak,  misija, trenutno stanje, ciljevi (kratkoročni, dugoročni), broj osoba predviđenih za obavljanje posla.

Detaljnije o marketinškim planovima – ovdje.

Analizirajte svoje postojeće stanje

U ovom dijelu opisujete svoj projekt te pokušavate utvrditi razloge zbog kojih postoji potreba na tržištu ili utvrđivanje motiva za uvođenje. Koje su koristi od svega. U ovom dijelu potrebno je shvatiti i razumjeti razloge uporabe (sadašnje i buduće).

U ovom dijelu ne zaboravite navesti analizu situacije tj. analizu okruženja.

Tko su vam potencijalni kupci? Gdje su smješteni? Koje su im osobine? Pitanja su koja će vam pomoći odrediti vašu ciljanu skupinu.

Navedite i koji su vaši predviđeni proizvodi i usluge. Ukratko koliko proizvoda/usluga je predviđeno u asortimanu? Zadovoljava li odabrani asortiman potrebe odabrane ciljne skupine? Koliko ste daleko postavili vlastite planove?

Jesu li Vam cijene visoke ili niske? Je li ono što prodajete tako značajno da cijena ne dolazi u pitanje ili kupci u toj kategoriji proizvoda traže one s nižim cijenama? Jasno vam je da ne smijete izostaviti ni cijene i profitabilnost.

Proučite kolika je godišnja potražnja za proizvodom ili uslugom koju želite plasirati, proučite segment prodaje i distribucijskih kanala.

Unutar postojećeg stanja svakako navedite i koliko ljudi će vam biti potrebno na projektu te napravite SWOT analizu.

Prognoza poslovanja pomaže u postavljanju konkretnih ciljeva

U ovom dijelu navedite određivanje tržišnog i prodajnog potencijala.

“Tržišni potencijal označava ukupnu količinu neke vrste proizvoda (usluge) koja se može prodati na definiranom tržištu. Prodajni potencijal je količina proizvoda koju neko poduzeće može prodavati na tom istom tržištu.”

Prognoza prodaje. Tu treba biti oprezan jer postoje situacije u kojima prognoza nije važna ili u kojima prošlost nema nikakav utjecaj na poslovanje u budućnosti. Koju metodu prognoziranja prodaje odabrati – subjektivnu ili objektivnu?

Postavljanje ciljeva

Koji su ciljevi marketinga. Opći i konkretni ciljevi, konkurentske prednosti.

Strategija marketinga

Strateške odluke – Koje potrebe ćete zadovoljavati i čime ćete se baviti? Što ćete nuditi na tržištu? Na tim odlukama temeljiti će se sve daljnje odluke.
Promocija, cijena, distribucija.

Razvijanje taktika marketinga

Opis usluge (usluga)? Glavne osobine? Kako se ona razlikuje od sličnih usluga?

Prodajna cijena – Na koji način će se ostvariti ciljevi strategije cijena? Razina cijena?

Prodaja s distribucijom – Kako će se doseći predviđeni distribucijski kanali? Kojim tempom? U kojem broju? S kojim prodajnim snagama?

Promocija – Kako će se postići ciljevi oglašavanja? Što će biti tema početne kampanje? Grafičko rješenje? Izgled poruke? Koji elementi promotivnog će biti uporabljeni i u kojoj mjeri? Plan medija?

Financijski proračun

Cijene i profitabilnost – Kako se postavljaju cijene? Postoji li definirana politika cijena? Jesu li cijene konkurentne? Postoji li doživljena, percipirana, vrijednost i kako se održava na cijene? Jesu li cijene više ili niže od cijena Vaše konkurencije? Zbog čega? Koliko je tržište elastično za Vaše proizvode – djelovanje cijene na potražnju proizvoda?

Struktura marže (Popusti za veće kupce i sl. – %?)
Troškovi (Procjena troškova – %?)

Kako i zašto koristiti Google Ads saznaj ovdje.